Monday, April 14, 2014

Litt om min kjedelige hverdag


Dette er litt om min kjedelige hverdag... Jippi!!! påskeferie!!! endelig!!! jeg har ventet hele mitt liv på litt fritid! Jeg ble løslatt fra fengslet, men voksne kaller det for sko
le. Jeg kom hjem, hev meg rett på telefonen og var og postet bilder på Instagram. Før jeg visste om det kom mamma og sa det var middag... heldigvis var det noe jeg likte godt, det var kylling og ris... nam-nam tenkte jeg. Etter middagen var jeg bare på telefonen på rommet og så på youtube videoer, jeg så på howtobasic, elders react to, pewdiepie, smosh og prankvsprank videoer. Jeg begynte å bli lei av å se på youtube, så jeg bestemte for å gå ut i stua. Dritt påskeferie er jo ikke noe morsomt! Alt er bare kjedelig. Jeg så at telefonen hadde lite strøm så jeg ladet den og så på videoer i stua.

Pappa kom og avbrøt meg midt i en video og sa: Hva slags film skal vi se? Kanskje en gammel animert film? Jeg synes det var det samme for meg så, det ble en slags rottefilm eller noe sånt. Jeg fikk en melding fra min vennine om vi skulle skype. Ja jeg hadde vel ikke noe annet å gjøre uansett. I det øyeblikket sånn cirka kom mamma fra jobben. Jeg gikk tilbake på rommet mitt, så skypet jeg og min vennine. Vi sendte vines og skrev kik meldinger til hverandre. Etter en halvtimes tid glemte jeg at vi skulle se film, så jeg sa til min vennine at jeg skulle se en film og sa ha det. Jeg gikk ut i stua og fikset til snacks. Jeg rev opp en potetgull pose og helte i to skåler. En for meg og pappa og en for mamma. Mamma har allerede spist rester fra middagen så det ble mer på meg da. Vi så en film som heter nedenom og hjem. Den var veldig artig, men kanskje litt for barnslig for meg da... jeg spiste nesten alt potetgullet for meg selv som vanlig. Etter det så vi et drittkjedelig program som heter quizdan eller noe sånt. Jeg ble trøtt og la meg.

Neste morgen våknet jeg cirka den tida jeg våkner når jeg skal på skolen. Verden er så urettferdig!!! når jeg skal på skolen er jeg skit trøtt om morgenen, men neida i helgene er jeg lysvåken i halv åtte tida. Så jeg prøvde å sove, men fikk bare til å sove en liten halv time. Så jeg var på Instagram på telefonen. Jeg ble spammet ufattelig mye fordi jeg posta et bilde der det sto: sfs? Som betyr «spam for spam?» Så det var et smart trekk fra meg. Jeg så som vanlig på youtube og revinet masse. Så kom en skrikende lyd fra mamma som var i stua, hun sa jeg måtte komme i stua. Jeg tenkte hva i svarte vil hun?!?! jeg måtte selvfølgelig i stua fordi det er hun som er big boss i huset. Jeg var fryktelig sulten og laget meg pølser som jeg varmet i mikrobølgeovnen. Så tok jeg en stor dash med potetsalat og krydret det med sprøstekt løk og ketsjup. Så kom mamma med en godteripose i hånda. Jeg ble overlykkelig over å se godteri, jeg jafset i meg godteri.

Etter det skulle mamma handle og spurte om jeg vil være med. Jeg ville selvsagt ikke det, og sa nei. Da sa mamma at hun gidder ikke å hente pakken som er til meg. Da sa jeg at du må. Så sa mamma bare "jada, jeg skal hente pakken." Jeg ble lettet og fortsatte å se på videoer på sofaen. Jeg følte virkelig jeg trengte en dusj, så dusja jeg. Etter det kom mamma hjem med pakken, jeg trodde det var en ipad air, men da jeg åpnet den var det bare et par bukser. Jeg ble selvfølgelig skuffa. Etter det sa mamma at jeg skulle rydde bordet, og det gjorde jeg.

Når jeg var ferdig med å rydde bordet gikk jeg inn på rommet og leita fram Guinness rekordbok og så på rekorder. Det var noen merkelige rekorder der spør du meg. Jeg så på mannen med mest piercinger pluss han hadde masse tatoveringer over hele seg. Det var ekkelt å se på ham. Jeg så på verdens høyeste mann, høyeste hanekam, største samlinger av tannkremtuber, Chevrolet effekter og masse annet søppel. Så kom jeg til dyra og de var noen eklinger der asså. Svære edderkopper og tusenbein. Jeg torde nesten ikke å røre sida der edderkoppene var. Jeg begynte å bli litt lei og hadde så lyst på en ipad air. Jeg tenkte at hvis jeg skriver ei side får jeg 50 kr av mamma, så en dag vet jeg at jeg skal kjøpe meg en ipad air, så derfor skriver jeg frivillig i ferien. Rart ikkesant? Det ligner ikke på meg i det hele tatt, men når man har veldig lyst på noe kan bare ikke mase, man må jobbe for det og fortjene det. Det sa ihvertfall mamma.

Sofie Kantha

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home