Saturday, October 07, 2006

Min første bolig i Norge

Sofie og bestemor sin
Tema : Min bolig
Øv på å skrive presens
En av mine oppgaver i første semester på skolen

Jeg bor i Rønvik og jeg har en part av en firemannsbolig som er hvit hus og har seks rom, det er to soverom, et bad, et kjøkken, ei stue og en bod. De er alle fine og komfortable rom. På grunn av den tegningen er passer ut market. Det jeg liker best ved boligen min er at den er i byen nær butikken og helsesenteret. Om vinteren liker jeg ikke boligen min, for den er på en høy plass, og det er vanskelig å kjøre bilen opp. Men den er bra om våren, sommeren, høsteren, for jeg har en bra utsikt.
Den vanligste boligtypen er tomannsbolig i Rønvik. Jeg tror at min naboer er snille, men jeg kjenner bare to menn som bor i sammen hus. En av dem er berømt, han heter Alrid som er en fotball spiller i Bodø Glimt. Andre er engelsk mann, han heter Michale som er en lære i Yrkes skolen. Han lære om maskin eller mekanisk arbeid, og han kan snakke bra norsk
I Rønvik er en plass i Bodø kommune som er det en stor by, men det er ikke mange folk her, og derfor er det ikke for mye bråk. Den har også mange tilbud for eksempel sykehus, skole, offentlige kontor, kjøpesenter, så det er et komfortabelt sted å leve, og jeg trives godt i min bolig i Rønvik i Bodø.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home