Tuesday, February 16, 2010

Hva er en dokumentar film?

Endelig har jeg sett program som mange norske diskuterte i flere forumer for to uker siden. Den er produsert i "Pattaya" som er et sted i mitt hjemland. Dette programmet kalles ”dokumentar”. Jeg har ikke så mye kunnskap om media og fenomenet dokumentar, men jeg synes ikke det var noe særlig bra men heller av dårlig kvalitet. Etter filmen var ferdig, syntes jeg at den manglet en balanse som gjenspeiler virkeligheten. Den kunne være en reklame eller en propaganda film for sex industri. Kanskje TV2 kan forklare til seerne sine i Norge at jeg tok helt feil.

I filmen som skildrer hvordan noen nordmenn lever i Pattaya, ble jeg slått at hvor mye man kunne drite seg ut på TV. Filmen som værte i nesten en time viste ingenting som beviser eller motbeviser Pattayas dårlige rykte med fyll og prostitusjon.

Sånn er det, hvis mann ikke er nøye med jobben sin. Ansvar er enda viktigere, hvis mann jobber med media.

Image kilde: http://tvhitz.blogspot.com/2010/01/blog-post.html

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Mitt inntrykk er det samme som ditt. Filmen omhandler ikke Pattaya eller Thailand, men hvordan en gjeng mislykkede nordmenn tar seg til rette i et fremmed land. Flaut og skammelig.

2:31 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home