Saturday, October 07, 2006

Minne fra bryllupet mitt

Mine svigerforeldre
Tema : Et brev til en venn
Øv på å skrive presens preteritum og presens perfektum
En av mine oppgaver i andre semester på skolen

Kjære Miau! Bodø Norge-22/08/01

Nå skriver jeg til deg for første gang etter at jeg har vært frue nesten et år. Den 09 september 2001 vil det bli et fullt år. Tenk at jeg virkelig er gift som nesten var gammel jomfruen. Jeg savner deg. Derfor gleder jeg meg sånn til å besøke deg når jeg reiser til Thailand omtrent i april nest år, for da skal jeg vise deg de fine bildene vi har tatt i Norge om vinteren og sommeren. Jeg har mange kjempe fine midnattsol bilder.

Tusen takk igjen for at du var forloveren min. Det var mange som trodde vi var tvillinger. Det var ikke mye stress i alle timene under vielsen. Jeg var ikke så nervøse fordi du var med meg både på morgen tradisjonen og kveldsfesten. Du hjalp meg med å pynte og kle på meg. Du pratet bare om våre morsome historier som vi hadde opplevd sammen. Det var morsomt også når du snakket om venenene våre. Hvor mange er ikke gift nå ? De er lykkelige arbeidskvinne og liker å leve alene.

Alt gikk bra både på morgen tradisjonen og kveldsfesten. Det var nydelig pyntet og kjempe god mat. Gjestene var fornøyd med mat, og du spiste mye også ikke sant! Vi hadde ikke bryllupskake, men vi hadde mange thailandsk deserter. Det var lurt at vi hadde kinesisk mat til lunsj på morgen tradisjonen og thailandsk mat til middag på kveldsfesten. Så du kan ha samme menyen som meg når du har vielse.

På kveldsfesten måtte noen holde tale. Jeg var så nervøse når jeg snakket. Børge var også veldig nervøse, men hans tale til meg og familien min var meningsfylt. Du syntes det og fortalte meg, men jeg kunne se også. Min sjef, firmaets eiers holdt en fin tale til meg. Han sa at jeg var flink og arbeidsom. Jeg var imponert når han sa jeg var en av familien hans.

Vi fikk masse penger gaver i Thailand, men vi fikk mange flotte gaver og masse utstyr som vi trengte, i Norge. Jeg husket penge gaven fra sjefen min. Han gav meg ganske mye. Det var 10,000 baht og 1,000 us dollar. Hvis jeg brukte de til å kjøpe mat i Thailand ville det bli varer for 53,000 baht. Hvis jeg brukte de til å kjøpe mat i Norge ville det bli bare 10,600 kroner. Forstår du ? Det betyr mat prisen I Norge er 5 ganger høyere enn i Thailand. Det er akkurat som valuta (ca. 5 baht = 1 krone). Tusen takk for din penge gave i us dollar. Jeg bruker ikke de pengene og beholder de som et minne.

I morgen tidlig skal jeg gå på skolen, jeg har mye mer å fortelle, men nå er veldig sent så jeg må gå til seng. Ha det godt, jeg savner deg, ser deg nest år i Thailand!

Vennlig hilsen
Windy

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home