Sunday, April 19, 2015

Singapore Tur


Vi pakket koffertene og reiste fra Thailand. Da vi kom ut av flyplassen var det veldig rent. Mye renere enn Thailand. Det var ikke noe søppel å se og det likte jeg. Men alt var så dyrt der, man skulle nesten tro vi var i Norge. Da vi kom til hotellet måtte man betale får internettet, som var jævla dyrt. Så vi betalte ikke det. Jeg blei lei meg. Vi var alle trøtte og la oss på hotellrommet. Jeg tenkte meg bare hvordan jeg skal klare meg i flere døgn uten internettet. Et par timer senere var vi uthvilt og utforsket det som var utenfor hotellet. Vi var sultne og gikk og gikk og prøvde å finne en resturant. Vi fant til slutt et kjøpesenter og gikk inn i kjøpesenteret. Som jeg sa tidligere alt var helvettes dyrt der prisene var jo faen av meg like dyre som norske priser kanskje mer!!!!!!!!!!!!!! Jeg maste om vi kunne dra og finne en starbucks sjappe, fordi de har internettet pluss utrolige gode drikker! Til slutt fant vi starbucks og vi satt no der i et par timer så jeg kan sjekke all sosiale median som finnes der ute. Men jeg husker ikke så mye fra denne turen så jeg må kanskje gjette hva som cirka skjedde etter dette. Uansett det var veldig lite taxier og mange forretnings folk. Fordi i thailand er det taxier som venter i kø på folk, men i Singapore er det folk som venter i kø på taxier. Vi gikk forbi mange bygninger og barer og sånt man finner i en storby. Etter det trur jeg vi fant oss en lokal uteplass der vi spiste nudler og sånn typisk asian food or whatever. Så gikk vi tilbake til hotellet og gikk å la oss. Neste dag sto vi opp og for på den samme plassen vi var igår og spiste. For de har tydligvis frokost og der. Vi bestilte oss noe rart som jeg viste ikke en gang var for noe... trur det var rå egg i en bolle?! WTF... Uansett vi gjorde ikke så mye annet i singapore enn å dra til en fornøyelsespark! Det var ganske morsomt. Parken het: Universal studios. Vi trodde det skulle være mye større enn vi trudde, men neida. Det var ganske kjedelige barne karuseller og den største karusellen var ødelagt eller noe sånt.... Men det var en ganske artig opplevelse og de hadde dritgode friterte kyllinglår der mmmm..... Etter en lang dag der var vi vel og shoppet og så oss rundt som en vanlig turist ville ha gjort. Mamma handlet som vanlig ikke mye for alt er jo så dyrt. Vi kjøpte oss sånne macaroner eller hva enn de heter og de var gode. Som jeg sa jeg husker ikke så mye og for det meste var vi bare på kjøpesentre og så oss rundt og sånt. For vi var der bare tre dager. 

Sofie Kantha

Mamma likte best 'Transformers Ride'@ Universal Studios, Singapore


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home