Sunday, November 19, 2006

Eksamensrapport : Forord

Forord
Jeg tror at Norsk med Arbeidslivkunnskap (NoArb) kan gi meg gode
norskkunnskaper for å bo i Norge og gi en mulighet til å fa en god jobb i
Norge.
Jeg var interessert i NoArb fordi dette kurset består av både teoridel og
arbeidspraksisdel. Teoridelen var ikke bare norsk språk men den hadde
også samfunnsfag og arbeidslivskunnskap; hvordan vi søker en jobb,
bedriftslære og bedriftsbesøk, som var en god erfaring. Trygde- og
skattesystemet er praktisk i dagliglivet, EDB-opplæring er også praktisk i
arbeidslivet, og prosjektarbeidsmetoden var en god mulighet til å lære å
samarbeide.
Arbeidspraksisdelen var en god mulighet til å forberede meg godt til en
jobb i Norge.
Selv om jeg har vært på skolen bare en kort tid og enda ikke var ferdig
med Klar for Norge Modul 1, gav lærerne meg en god sjanse. Jeg fikk
lov å studere på NoArb-kurset. Jeg sa til meg selv "Hvorfor ikke?" Jeg
visste at det ville bli vanskelig for meg, men det viktigste var at jeg
kunne lære norsk fortere. Jeg begynte på NoArb kurset den 10. september
2001 i gruppe 79, der det var 16 deltakere.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home