Tuesday, November 07, 2006

Minner fra min skoletid

Windy og venniner
Jeg heter Windy og kommer fra Thailand. Jeg ble ferdig med min universitetutdannelse på mitt hjemland. I 1989 fikk jeg ”Bachelor of Arts Degree” Jeg husker masse fra min egen skoletid. Det var god minner og imponerende opplevelser i livet mitt. Det var mange bra og nesten ingen dårlige.

Jeg husker at jeg gledet meg til å studere på universitet fordi jeg hadde lyst til å få vite hvordan studentene på universitet var. Jeg kan fortelle at
min skoletid var koselig, vennlig, morsom, og alvorlig. Jeg fikk god kunnskap om fag og i det å samarbeide.

Det var koselig fordi mitt universitetsområde har et kjempefint miljø, og har bra utsikt med soloppgang og solnedgang. Det er mange trær rundt omkring med store kunstneriske og arkitekttegnede bygninger. Det er en stor dam i midten av universitetsområdet som også er veldig stort. Jeg måtte sykle fra en bygning til annen bygning. Det var god mosjon for meg. Jeg var ikke tykk, jeg var bare 48 kilo.

Det var et vennlig miljo fordi mitt fakutet hadde 189 studenter, alle studerte sammen i allmenne fag det første året. Jeg hadde mange gode venner, og vi har fortsatt kontakt med hverandre. En av mine venner har veldig godt humør, og hun har utrolig gode ideer hele tiden. Hun er flink til å studere, og til å snakke morsomt. Hun er en kritisk person. Hun heter Miau, og hun er forloveren min.

Det var morsomt fordi jeg hadde mange gode venner. Vi hadde mange aktiviteter sammen. Vi studerte, tok eksamen, spiste, drakk, gikk på tur, deltok i sport, og vi sov sammen. Jeg hadde 4 romvenninner, og alle er veldig snille personer. Jeg synes at jeg er heldig som fikk være sammen med dem.

Det var avolig når jeg måtte ta eksamen. Jeg måtte lese mange bøker, og det var vanskelig å få grad A, men Jeg prøvde mitt beste for å få noen A-er. Hvis jeg ikke fikk bra poeng, og det under 1,5 gjennomsnitt, måtte jeg si ”hadet” til mitt kjære universitet, som da ikke tillater studenter å fortsette å studere. Noen ganger hadde jeg høy temperatur i kroppen min, og vondt inni munnen. Det var en dårlig tid å ta eksamen på, men det gikk bra. Jeg var fornøyd med mine karakterer, og uventet fikk jeg et gjennomsnitt på 3,50. Jeg lærte mye og jeg jobbet masse med grupperapporter. Jeg synes at jeg fikk god kunnskap om fag og i det å samarbeid.

Dette er bare litt om minner fra min skoletid, jeg har mer å fortelle. Neste gang skal jeg skrive om mine fag på universitetet.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home